Musings on Immigration

Our Globally Recognized Team of Immigration Lawyers Sharing Knowledge and Providing Counsel on Immigration Issues that Affect You, Your Business and Your Family

El nuevo y muy mejorado estándar para las renuncias de interés nacional en materia de Dhanasar, y Por qué esto es importante para empresarios y empleadores.

El 27 de diciembre del 2016, la Oficina Administrativa de Apelaciones (AAO) emitió una decisión precedente, Asunto de Dhanasar, 26 I & N Dec. 884 (AAO 2016), revocando la decisión de 1998 asunto del Departamento de Transporte del Estado de Nueva York (NYSDOT) , 22 I & N Dec. 215 (Acting Assoc. Comm. 1998). Posteriormente, el 8 de marzo del 2017, los Servicios de Ciudadanía e Inmigración de los Estados Unidos ("USCIS") confirmaron que reanudaron el procesamiento de peticiones de renuncias de Interés Nacional (NIW) a la luz de la nueva decisión en Dhanasar. La cuestión central en estas dos decisiones es el marco adecuado para determinar si un extranjero que presenta una Petición de inmigrante EB-2 como miembro de las profesiones que poseen un grado avanzado o como individuo de excepcional habilidad en ciencias, artes o negocios es elegible para una exención discrecional de la oferta de trabajo y requisitos de certificación laboral que normalmente se requeriría para presentar una petición de inmigrante. No hay directrices estatutarias para un NIW, más bien, el análisis de gobierno fue determinado por NYSDOT en 1998, y que ha sido el marco de control desde entonces. La decisión en Dhanasar autoriza un marco nuevo, más simplificado y menos adaptado para determinar si un individuo es elegible para un NIW.

En primer lugar, un NIW puede ser llevado a cabo como parte de una segunda preferencia en la petición de inmigrantes ("EB-2"). Para que un extranjero pueda ser elegible para una Petición EB-2, el individuo debe ser un "miembro de las profesiones que poseen un título avanzado o su equivalente, o un extranjero que tiene una capacidad excepcional". Véase, en general, INA § 204.5. En segundo lugar, suponiendo que el extranjero cumpla con los requisitos iniciales anteriores, un NIW es entonces un medio por el cual un empleador o extranjero solicita que se renuncie al componente de Certificación Laboral.

Hasta la decisión en Dhanasar, el estándar NYSDOT para un NIW requirió que un peticionario demuestre que el área de empleo es de "mérito intrínseco sustancial", que el beneficio de los esfuerzos del individuo sea "de alcance nacional" y que "el interés nacional Se vería perjudicado si se exigía una certificación laboral para el extranjero ". Dhanasar sostuvo recientemente que entre otras cuestiones con esta construcción de NYSDOT, también "ha demostrado ser particularmente inadecuado para USCIS para evaluar las peticiones de los trabajadores autónomos, como los empresarios". Ver Dhanasar en 888. El antiguo estándar era restrictivo y hacía muy difícil cumplir los requisitos bajo el marco de NYSDOT.

La decisión adoptada en Dhanasar amplía en gran medida la capacidad de los empleadores y de los trabajadores extranjeros autónomos de solicitar los NIW, y los tres criterios principales se resumen a continuación:

1. El esfuerzo propuesto por el extranjero tiene mérito sustancial e importancia nacional, y puede incluir las áreas de negocios, emprendimiento, ciencia, tecnología, cultura, salud y educación. La amplitud geográfica ya no es el factor determinante como lo fue con el estándar anterior de "ámbito nacional".
2. El extranjero está bien posicionado para avanzar en el esfuerzo de que el USCIS evalúe su educación, habilidades, conocimiento y registro de éxito en esfuerzos relacionados o similares, un modelo o plan para el futuro, el progreso hacia el logro, el interés de clientes potenciales, Usuarios, inversionistas u otras personas, donde la relevancia pueda ser sustanciada. Cabe destacar que la evidencia de un posible impacto económico significativo es favorable, pero no es necesaria porque puede establecerse mérito sin impacto económico inmediato cuantificable.
3. Al equilibrar las pruebas presentadas, sería beneficioso para los Estados Unidos renunciar a la oferta de trabajo y los requisitos de certificación laboral, y al considerar esto, USCIS evaluará si los EE.UU. se benefician de las contribuciones e incluso los trabajadores calificados de EE.UU.(Al contrario de los requisitos de certificación laboral), y si el interés nacional de las contribuciones del extranjero es lo suficientemente urgente como para justificar la renuncia a la certificación laboral. USCIS también.

En resumen, este nuevo marco para determinar la elegibilidad para una Renuncia de Interés Nacional tendría finalmente un propósito tallando un camino más beneficioso y más amplio para los empleadores o extranjeros con títulos avanzados o tener capacidad excepcional en un campo particular para implementar sus ideas de una manera que realmente puede ser de importancia nacional.

Póngase en contacto con Danielle M. Claffey al 404.949.8151, o por correo electrónico a dclaffey@immigration.net con cualquier pregunta.

The New and Much Improved Standard for National Interest Waivers under Matter of Dhanasar and Why this is Important for Entrepreneurs and Employers


On December 27, 2016, the Administrative Appeals Office (“AAO”) issued a precedent decision, Matter of Dhanasar, 26 I&N Dec. 884 (AAO 2016), vacating the 1998 decision is Matter of New York State Department of Transportation (NYSDOT), 22 I&N Dec. 215 (Acting Assoc. Comm’r 1998).  Subsequently, on March 8, 2017, U.S. Citizenship and Immigration Services (“USCIS”) confirmed that they resumed processing of National Interest Waiver (“NIW”) petitions in light of the new decision in Dhanasar.  The central issue in both of these decisions is the proper framework for determining whether a foreign national filing an EB-2 Immigrant Petition as a member of the professions holding an advanced degree or as an individual of exceptional ability in the sciences, arts, or business is eligible for a discretionary waiver of the job offer and labor certification requirements that would ordinarily be required to file an immigrant petition.  There are no statutory guidelines for a NIW, rather, the governing analysis was determined by NYSDOT in 1998, and that has been the controlling framework ever since.  The decision in Dhanasar authorizes a new, more simplified, and less narrowly-tailored framework to determine if an individual is eligible for a NIW. 
First, a NIW can be pursued as part of an Employment-Based Second Preference Immigrant Petition (“EB-2”).  In order for a foreign national to be eligible for an EB-2 Petition, the individual must be a “member of the professions holding an advanced degree or its equivalent, or a foreign national who has exceptional ability”. See generally, INA § 204.5.  Second, assuming the foreign national meets the initial requirements above, a NIW is then a means by which an employer or foreign national requests that the Labor Certification component be waived. 

Until the decision in Dhanasar, the NYSDOT standard for a NIW required that a petitioner show the area of employment is of “substantial intrinsic merit”, that the benefit from the individual’s endeavors will be “national in scope”, and that “the national interest would be adversely affected if a labor certification were required for the foreign national”.  See NYSDOT, 22 I&N at 217.  Dhanasar recently held that among other issues with this construct from NYSDOT, it also has “proven particularly ill-suited for USCIS to evaluate petitions from self-employed individuals, such as entrepreneurs”. See Dhanasar at 888.  The old standard was restrictive and made it very difficult to meet the requirements under the NYSDOT framework.     

The decision in Dhanasar greatly expands the ability for employers and self-employed foreign nationals to seek NIWs, and the three principal criteria are summarized below:

1.       The foreign national’s proposed endeavor has substantial merit and national importance, ad this can include the areas of business, entrepreneurialism, science, technology, culture, health, and education.  Geographic breadth is no longer the determining factor as it was with the previous “national in scope” standard.

2.       The foreign national is well-positioned to advance the endeavor in that USCIS will evaluate their education, skills, knowledge and record of success in related or similar efforts, a model or plan for the future, progress toward achievement, interest of potential customers, users, investors or other individuals where relevance can be substantiated.  Notably, evidence of potential for significant economic impact is favorable but not required because merit can be established without immediate quantifiable economic impact. 

3.       When balancing the evidence submitted, it would be beneficial to the U.S. to waive the job offer and labor certification requirements, and in considering this, USCIS will evaluate whether the U.S. will benefit from the contributions EVEN if qualified U.S. workers are otherwise available (contrary to the labor certification requirements), and whether the national interest of the foreign national’s contributions is sufficiently urgent to warrant waiving the labor certification.  USCIS will also evaluate whether it would be impractical for the foreign national to obtain a job offer or the petitioner to file a labor certification.
In summary, this new framework to determine eligibility for a National Interest Waiver will finally serve its purpose by carving a more beneficial and broader path for employers or foreign nationals with advanced degrees or having exceptional ability in a particular field to implement their ideas in a way that truly can be of national importance.

                Please contact Danielle M. Claffey at 404.949.8151, or by email at dclaffey@immigration.net with any questions.

¿Qué derechos tienen los pasajeros durante una parada de tráfico?

Muchas personas ahora están preocupadas por los derechos que tiene el pasajero en un vehículo cuando el conductor es detenido por un delito de tráfico o como parte de un bloqueo o chequeo policial de licencia. La Corte Suprema ha dicho que los pasajeros tienen derechos constitucionales y pueden impugnar cualquier parada o búsqueda si no es constitucionalmente válida. Entonces, ¿Cuáles son esos derechos?

Antes de llegar a Tus derechos, anotemos los derechos de los oficiales de policía: Pueden ordenar a un pasajero que salga de un automóvil, vuelva al coche y haga un chequeo de armas a través de una simple palmada. Pueden solicitar los documentos de identificación de un pasajero y pueden solicitar el nombre del pasajero. Y, pueden esperar que todos los comandos relacionados con su seguridad se sigan a la letra.

¿Qué derechos tienen los pasajeros?


  • En general los pasajeros tienen los mismos derechos que el conductor. Estos derechos son:
  • El derecho a no realizar búsquedas irrazonables;
  • El derecho a guardar silencio;
  • El derecho a negarse a dar su consentimiento a una búsqueda (aparte de una palmada para armas); (Si la policía le pide que busque en el coche, asegúrese de decir en voz alta que no está de acuerdo con la búsqueda).
  • El derecho de impugnar la parada;
  • El derecho a un abogado si usted está siendo acusado de un crimen; y
  • El derecho de impugnar una búsqueda.

Pasajeros adicionales tienen derechos adicionales:


  • Derechos de denegación - Si un oficial para a un conductor por exceso de velocidad, durante la parada inicial, no se puede sospechar razonablemente de ningún pasajero que "acelere por asociación". Los pasajeros pueden negarse a contestar cualquier pregunta incluyendo su nombre.
  • Derecho a Desafiar la duración de una parada - Los pasajeros pueden [políticamente objetar a la razonabilidad de la duración de una parada de tráfico. Generalmente, la policía detiene a alguien por un período de tiempo "razonable" sin detenerlos formalmente para que la policía haga su trabajo. Sin embargo, cualquier período de tiempo más largo que el tiempo corto que toma para verificar la licencia o chequeo del seguro del conductor puede ser usado por el pasajero como la base de una parada sin sospechosos e irrazonable.
  • Usted no puede ser arrestado legalmente por negarse a identificarse con un oficial de policía, a menos que se le acuse de vagar o rondar. Es por eso que usted puede preguntar al oficial, que le pide su identidad, si usted es sospechoso de cualquier crimen. Él dice que se sospecha de vagabundeo, que están obligados a identificarse, pero no se requiere para producir cualquier documento. Si él dice que no se sospecha de ningún crimen, entonces puede ejercer su derecho a permanecer en silencio. Vuelvo decir que como pasajero, usted no debe proporcionar ningún documento falso o mentir a un oficial dando un nombre falso.
  • Puede negarse a contestar cualquier pregunta que le haga sobre su estado de inmigración, su país de nacimiento o que le pida que presente documentos de inmigración. (ICE puede solicitar tales documentos e información, pero nuevamente, usted tiene el derecho de guardar silencio y negarse a responder a tales preguntas). Recuerde, cualquier respuesta que usted da, que de alguna manera sugiere que usted es indocumentado, sin status , o de otra manera en una actividad que podría hacerlo deportable sin duda será utilizado en su contra por la policía y por el ICE.
  • Los pasajeros tienen el derecho de preguntar cortésmente al oficial si están libres para retirarse, o  si están bajo arresto o detención. Es esencial, que si usted va a pedir esto, que usted sea muy educado, no haga ningún movimiento repentino, y de ninguna manera ponerse en una actitud amenazadora. La seguridad y capacidad de un oficial de policía para controlar un delito sospechado siempre será de suma importancia para el oficial y los tribunales.

Qué hacer si usted es arrestado


  • Si eres culpable o no, ve con el oficial. NO se  resista la detención. Un abogado luchará por usted después de que usted es procesado.
  • Permanecer en silencio! No diga nada a la policía, excepto su nombre, edad y dirección. No dé explicaciones o historias ni trate de excusar la conducta.
  • Pida hablar con un abogado inmediatamente. Usted puede hacerlo por teléfono justo después de ser llevado bajo custodia. Si usted es arrestado y enfrenta la cárcel pero no poder pagar a un abogado, puede solicitar que un defensor público sea designado para representarlo. No hable con la policía hasta que su abogado esté presente.
  • No hable con sus compañeros de celda. Nadie es tu amigo cuando estás bajo custodia.
  • Si la policía dice que tienen una orden de arresto, pida verla. Independientemente de si la policía tiene una orden judicial para registrarlo a usted o a su  propiedad, puedes proteger tus derechos dejando en claro que no estás de acuerdo con ninguna búsqueda. No se resista físicamente si la policía continúa su búsqueda.
  • No firme NINGUN documentos de inmigración sin antes hablar con un abogado de inmigración experimentado, como los de Kuck Immigration Partners al 404-816-8611.
  • Usted NO tiene ninguna obligación legal de contestar preguntas de un funcionario de ICE o de otros departamentos o policías, sobre su país de origen, cómo entró a los Estados Unidos o cuál es su estado actual de inmigración. Al responder a estas preguntas, ciertamente se pondrá en procedimientos de deportación.
  • Si está detenido por tráfico estatal o cargos criminales y tiene un ICE Hold, el ICE Hold no surtirá efecto hasta que el tráfico o los cargos criminales sean rechazados o usted pague el bono asociado con los cargos. Sólo entonces el período de espera voluntaria del ICE es 48 horas (sin contar los fines de semana o días feriados). En general, aconsejamos pagar el bono inmediatamente, incluso sobre las objeciones de la cárcel, a ser ese período de 48 horas. Si ICE no te recoge dentro de esas 48 horas, la cárcel debe, por ley, liberarte.
  • Por último, no se ponga en una situación en la que podría ser detenido por la policía. No conduzca con alguien que haya estado bebiendo, fumando marihuana o consumiendo drogas. No entre en un automóvil en el que sospeche que hay drogas u otras sustancias ilegales (se le cobrará su posesión incluso si no son suyas). Y, para decirlo sin rodeos, no hagas cosas estúpidas o estar alrededor con la gente que hace cosas estúpidas!

En Kuck Immigration Partners estamos aquí para ayudarlo a usted y a sus seres queridos a través de este momento difícil. Por favor llámenos con cualquier pregunta o preocupación, al 404-816-8611 para una cita para discutir sus opciones de inmigración.

What Rights Do Passengers Have During a Traffic Stop?

Many people are now concerned about what rights the passenger in a vehicle has when the driver is pulled over for a traffic offense or as part of a roadblock or police license check.   The Supreme Court has said that passengers have constitutional rights and can challenge any stop or search if it is not constitutionally valid.  So, what are those rights?
Before we get to YOUR rights, lets note the rights of the police officers:  They can order a passenger to get out of a car, back into the car, and to do a check for weapons through a simple pat down.  They can ask for the identification documents of a passenger, and can ask for the passenger's name.  And, they can expect that any commands relating to their safety be followed to the letter. 
What Rights Do Passengers Have?
As a general matter passengers have the same rights as the driver.  These rights are:
  • The right to free from unreasonable searches;
  • The right to remain silent;
  • The right to refuse to consent to a search (other than a pat down for weapons); (if the police ask to search to car, be sure to state out loud that you do NOT consent to the search).  
  • The right to challenge the stop;
  • The right to legal counsel if you are being charged with a crime; and 
  • The right to challenge a search.

In additional Passengers have additional rights:
  • Refusal Rights--If an officer pulls a driver over for speeding, during the initial stop, any passengers cannot reasonably be suspected of "speeding by association." Passengers may refuse to answers any questions including their name.
  • Right to Challenge the length of a stop--Passengers may[politely object to the reasonableness of a length of a traffic stop.  Generally, the police my detain someone for a "reasonable" period of time without formally arresting them in order for the police do to their job.  However, any period of time longer than the short time it takes to verify the license or insurance check of the driver may be used by the passenger as the basis of a susupicionless and unreasonable stop. 
  • You cannot be legally arrested for refusing to identity yourself to a police officer, unless you are charged with loitering or prowling. That is why you can ask the officer, who asks for your identity, if you are suspected of any crime. He says you are suspected of loitering, you are required to identify yourself, but not required to produce any documents. If he says you are not suspected of any crime, then exercise your right to remain silent.  It goes without saying that as a passenger, you should not provide any false or fake documents or lie to an officer by giving a false name.  
  • You can refuse to answer any question that asks about your immigration status, your birth country, or that asks you to produce any immigration documents.  (ICE can request such documents and information, but again, you have the right to remain silent and to refuse to answer such questions).  Remember, any answer you give, that in any way suggests that you are undocumented, out-of-status, or otherwise engaged in activity that could render you deportable will certainly be used against you by the police and by ICE.  
  • Passengers have the right to politely ask the officer if they are free to go, and if they are under arrest or detention.  It is essential, that if you are going to ask this, that you be very polite, do not make any sudden moves, and do not in any way put forth a threatening  demeanor.  A police officer's safety and ability to control a suspected crime will always be of utmost important to the officer and the courts.

What To Do If You Are Arrested
  • Whether or not you are guilty, go with the officer. Do NOT resist arrest.  An attorney will fight for you after you are processed.  
  • Remain silent! Tell the police nothing except your name, age, and address. Don't give explanations or stories or try to excuse the conduct.
  • Ask to speak with an attorney immediately.   You can do so by phone right after being taken into custody. If you are arrested and face jail time but can't afford a lawyer, you may request that a public defender be appointed to represent you. Don't talk to the police until your lawyer is present.
  • Don't talk to your cell mates.  No one is your friend when you are in custody.
  • If the police say they have a warrant, ask to see it. Whether or not the police have a warrant to search you or your property, you can protect your rights by making it clear that you do not agree to any search. Do not physically resist if the police continue their search.
  • Do not sign ANY immigration papers without first talking to an experienced immigration attorney, like those at Kuck Immigration Partners at 404-816-8611.
  • You have NO legal obligation to answer questions from an ICE official or any Sheriff's deputies or police about your country of origin, how you entered the United States, or what your current immigration status is.  By answering these questions, you will certainly put yourself in deportation proceedings.
  • If you are detained on state traffic or criminal charges and have an ICE Hold, the ICE Hold does NOT take effect until either the traffic or criminal charges are dismissed, or you pay the bond associated with the charges.  Only then does the ICE 48 voluntary hold period being (not counting weekends or holidays).  Generally, we advise to pay the bond immediately, even over the objections of the jail, to being that 48 hour period.  If ICE does not pick you up within those 48 hours, the jail must, by law, release you.  
  • Finally, don't put yourself in a situation where you could be stopped by the police. Don't drive with someone who has been drinking, smoking marijuana, or doing drugs. Don't get into a car in which you suspect there are drugs or other illegal substances (you will be charged with their possession even if they are not yours). And, to put it bluntly, don't do stupid things or hang around with people who do stupid things!
At Kuck Immigration Partners we are here to help you and your loved ones through this difficult time.  Please call us with any questions or concerns, or call today at 404-816-8611 for an appointment to discuss your immigration options. 


¿Cómo podría afectar a las empresas estadounidenses la ley de Reforma de la Visa H-1B y L-1? 

El programa de visas H-1B fue introducido para permitir a las empresas de los Estados Unidos contratar a inmigrantes altamente calificados con conocimientos especializados. Este año, se han propuesto varios proyectos de ley que reformarían el programa H-1B y alentarían a las empresas a contratar ciudadanos estadounidenses en lugar de inmigrantes.

Uno de estos proyectos de ley es el H-1B y L-1 Visa Reform Act. Según CNN, el proyecto de ley fue introducido originalmente en el 2007 por los senadores Dick Durbin y Chuck Grassley. Fue reintroducido en enero de este año.

Si se aprueba, la legislación impediría que las empresas reemplacen a los empleados estadounidenses con titulares de visas H-1B o L-1. También impediría que las grandes empresas con más de 50 empleados, de los cuales la mitad son titulares de visas L-1 o H-1B, contraten a más empleados a través del programa de visas H-1B. Además, el proyecto de ley eliminaría el sistema de lotería de Green Card y daría prioridad a los estudiantes extranjeros que fueron educados en los Estados Unidos.

Los defensores del proyecto de ley dicen que mejoraría la mano de obra de los Estados Unidos al dar prioridad a los inmigrantes con títulos avanzados en un campo de la ciencia, tecnología, ingeniería o matemáticas (STEM). Actualmente, los inmigrantes pueden calificar para una visa H-1B basada en su experiencia laboral, pero el proyecto de ley requeriría que todos los titulares de visas H-1B completen un título de los EE.UU. como una calificación para la elegibilidad de una "ocupación especializada" 



El proyecto de ley reduce a tres años el período de seis años de admisión autorizada para los no inmigrantes H-1B. Hay, sin embargo, la opción de extender el período de admisión por tres años si el extranjero es un profesor, tiene un grado avanzado, o demuestra habilidad extraordinaria.

Este proyecto de ley amplía la autoridad del Departamento de Trabajo para auditar a los empleadores que patrocinan visas L-1 y H-1B. También establece requisitos salariales para los trabajadores L-1. Cualquier empresa con más de 100 empleados de los cuales el 15 por ciento son no inmigrantes H-1B tendría que someterse a una auditoría del Departamento de Trabajo cada año. 

Si se descubre que un empleador ha violado un requisito H-1B, él o ella será responsable ante cualquier empleado dañado por salarios y beneficios perdidos.
Si usted es dueño de un negocio y contrata a inmigrantes a través del programa de visas H-1B o L-1, es imperativo que aprenda cómo la Ley de Reforma de Visa H-1B y L-1 podría afectar a su empresa. Si desea aprender a adaptar su negocio a posibles cambios en las leyes de inmigración de los Estados Unidos, póngase en contacto con Kuck Immigration Partners.

Charles Kuck es el ex presidente nacional de la Asociación Americana de Abogados de Inmigración (AILA) y ex presidente de la Alianza de Abogados de Inmigración Empresarial (ABIL). Evaluará su situación, contestará sus preguntas y proporcionará una guía legal completa. Llame al 404-816-8611 para programar una consulta con un abogado de inmigración en Atlanta.

¿Cómo puedo aprender más sobre la Ley de Reforma de Visa H-1B y L-1?

Puede leer todo el texto de la ley visitando Congress.gov. Si desea saber cómo este proyecto de ley y otras propuestas de ley podrían afectar su empresa, comuníquese con Kuck Immigration Partners al 404-816-8611 para hablar con un abogado de visa de empleo en Atlanta.

How Could the H-1B and L-1 Visa Reform Act Affect U.S. Businesses?

The H-1B visa program was introduced to enable U.S. companies to hire highly skilled immigrants with specialized knowledge. This year, several bills have been proposed that would reform the H-1B program and encourage businesses to hire U.S. citizens rather than immigrants.

One of these bills is the H-1B and L-1 Visa Reform Act. According to CNN, the bill was originally introduced in 2007 by Senators Dick Durbin and Chuck Grassley. It was reintroduced in January this year.

If passed, the legislation would prevent companies from replacing American employees with H-1B or L-1 visa holders. It would also prevent large companies with more than 50 employees, half of whom are L-1 or H-1B visa holders, from hiring more employees through the H-1B visa program. Further, the bill would eliminate the green card lottery system and give visa priority to foreign students who were educated in the United States.

Advocates of the bill say that it would improve the U.S. workforce by giving priority to immigrants with advanced degrees in a field of science, technology, engineering, or mathematics (STEM). Currently, immigrants can qualify for an H-1B visa based on work experience, but the bill would require that all H-1B visa holders complete a U.S. degree as a qualification for "specialty occupation" eligibility.


The bill reduces the six-year period of authorized admission for H-1B non-immigrants to three years. There is, however, the option to extend the admission period for three years if the alien is a professor, has an advanced degree, or demonstrates extraordinary ability.

This bill expands the Department of Labor’s authority to audit employers who sponsor L-1 and H-1B visas. It also establishes wage requirements for L-1 workers. Any company with more than 100 employees of whom 15 percent are H-1B non-immigrants would have to undergo a Department of Labor audit each year. If an employer is found to have violated an H-1B requirement, he or she will be liable to any harmed employee for lost wages and benefits.

If you own a business and you hire immigrants through the H-1B or L-1 visa program, it is imperative that you learn how the H-1B and L-1 Visa Reform Act could affect your company. If you would like to learn how to adapt your business to potential changes to U.S. immigration laws, contact Kuck Immigration Partners.

Charles Kuck is the past National President of the American Immigration Lawyers Association (AILA) and the past President of the Alliance of Business Immigration Lawyers (ABIL). He will evaluate your situation, answer your questions, and provide comprehensive legal guidance. Call 404-816-8611 to schedule a consultation with an immigration attorney in Atlanta.

How Can I Learn More about the H-1B and L-1 Visa Reform Act?

You can read the entire text of the bill by visiting Congress.gov. If you would like to learn how this bill and other proposed legislation could affect your company, contact Kuck Immigration Partners at 404-816-8611 to speak with an employment visa lawyer in Atlanta.



Congreso considerará múltiples proyectos de ley que reformarían el programa de visas H-1B – La percepción de un Abogado de Inmigración de Atlanta. 

Múltiples proyectos de ley han sido propuestos en el Senado y en la Cámara de representantes que reformarían drásticamente el programa de visas H-1B. Según MSN, estos proyectos de ley tienen por objeto impedir que las empresas estadounidenses abusen del programa de visas H-1B y alentar a las empresas a contratar ciudadanos estadounidenses en lugar de inmigrantes.


Si usted es dueño de un negocio y emplea trabajadores H-1B o L-1, es imperativo que entienda cómo estas facturas podrían afectar a su empresa. En este punto, la reforma de la visa de empleo parece probable, y es vital que su empresa tome medidas preventivas para adaptarse. 

Charles Kuck es un abogado de visa de empleo en Atlanta que puede evaluar su situación y proporcionar una guía legal completa. El Sr. Kuck contestará sus preguntas y explicará cómo las propuestas de ley podrían afectar el futuro de su empresa. Llame al 404-816-8611 para programar una consulta en Kuck Immigration Partners.

Echemos un vistazo a cuatro propuestas de ley que podrían tener un profundo impacto en el programa H-1B:

1. Ley de integridad y equidad de alta cualificación del 2017

La congresista Zoe Lofgren presentó recientemente la Ley de Honestidad y Honestidad de alta cualificación del 2017, que duplicaría el salario mínimo de los titulares de visas H-1B. Lofgren y los partidarios del proyecto de ley afirman que el salario más alto dará a las empresas más incentivos para contratar a los ciudadanos de los EE.UU. Si se aprueba, la legislación también evitaría que los empleadores reduzcan los salarios de los beneficiarios, incluso si el empleado autoriza voluntariamente la deducción.

2. La Ley de Reforma de Visas H-1B y L-1

Otro proyecto de ley, la Ley de Reforma de Visa H-1B y L-1, prohíbe a las grandes empresas con más de 50 empleados, la mitad de los cuales son titulares de visas H-1B o L-1, contratar a más empleados a través del H-1B Programa de visa. El proyecto de ley también prohíbe que las empresas reemplacen a los trabajadores estadounidenses con titulares de visas L-1 o H-1B.

El proyecto de ley se dirige específicamente a las empresas de subcontratación que traen a los trabajadores L-1 y H-1B para los trabajos de formación temporal y luego enviar a los trabajadores a sus países de origen para trabajar el mismo trabajo. Si se aprueba, la legislación también daría a los estudiantes extranjeros que fueron educados en los Estados Unidos la prioridad en las visas. También eliminaría el sistema de lotería de tarjetas verdes.

3. La Ley de Equidad para los Inmigrantes de Alta Cualificación del 2017

Otro proyecto de ley, la Ley de Equidad para los Inmigrantes de Alto Nivel de Cualificación del 2017, introducirá un sistema de "primer llegado a servir" para reemplazar los límites de inmigración por país. Su propósito es asegurar que las tapas de visas no impidan que las compañías estadounidenses contraten a los inmigrantes más calificados.

4. Ley de Reforma de la Inmigración Americana para el Empleo Fuerte (RAISE)

Sin embargo, el 7 de febrero se introdujo otro proyecto de ley, la Ley de Reforma de la Inmigración Americana para el Empleo Fuerte (RAISE). Propone una reducción de la inmigración general a 637.960 en su primer año y a 539.958 en su décimo año. Esto sería una reducción del 50 por ciento a partir de 2015, cuando 1.051.031 inmigrantes llegaron a los Estados Unidos.

Si emplea trabajadores H-1B o L-1 y desea preparar su empresa para las reformas de visas, comuníquese con Kuck Immigration Partners. Charles Kuck es un abogado de visa de empleo en Atlanta que le ayudará a prepararse para posibles cambios en los programas de visa H-1B y L-1. Llame al 404-816-8611 para programar una consulta.

Congress to Consider Multiple Bills That Would Reform the H-1B Visa Program – Atlanta Immigration Lawyer Insights

Multiple bills have been proposed in the Senate and House that would dramatically reform the H-1B visa program. According to MSN, these bills are intended to prevent U.S. companies from abusing the H-1B visa program and to encourage businesses to hire U.S. citizens rather than immigrants.




If you own a business and you employ H-1B or L-1 workers, it is imperative that you understand how these bills could affect your company. At this point, employment visa reform seems likely, and it is vital that your company takes preemptive steps to adapt.

Charles Kuck is an employment visa attorney in Atlanta who can evaluate your situation and provide comprehensive legal guidance. Mr. Kuck will answer your questions and explain how the proposed bills could affect your company’s future. Call 404-816-8611 to schedule a consultation at Kuck Immigration Partners.

Let’s take a look at four proposed bills that could have a profound impact on the H-1B program:

1. The High-Skilled Integrity and Fairness Act of 2017

Congresswoman Zoe Lofgren recently introduced the High-Skilled Integrity and Fairness Act of 2017, which would more than double the minimum salary for H-1B visa holders. Lofgren and supporters of the bill assert that the higher salary will give companies more incentive to hire U.S. citizens. If passed, the legislation would also prevent employers from reducing beneficiary wages, even if the employee voluntarily authorizes the deduction.

2. The H-1B and L-1 Visa Reform Act

Another proposed bill, the H-1B and L-1 Visa Reform Act, seeks to prohibit large companies with more than 50 employees, half of whom are H-1B or L-1 visa holders, from hiring more employees through the H-1B visa program. The bill also prohibits companies from replacing American workers with L-1 or H-1B visa holders.

The bill specifically targets outsourcing companies that bring in L-1 and H-1B workers for temporary training jobs and then send the workers back to their home countries to work the same job. If passed, the legislation would also give foreign students who were educated in the United States priority on visas. It would also eliminate the green card lottery system.

3. The Fairness for High-Skilled Immigrants Act of 2017

Another bill, the Fairness for High-Skilled Immigrants Act of 2017, would introduce a first-come-first-serve system to replace the per-country immigration caps. Its purpose is to ensure that visa caps do not prevent U.S. companies from hiring the most skilled immigrants.

4. The Reforming American Immigration for Strong Employment (RAISE) Act

Yet another bill, the Reforming American Immigration for Strong Employment (RAISE) Act, was introduced on February 7. It proposes a reduction of overall immigration to 637,960 in its first year and to 539,958 by its 10th year. This would be a 50-percent reduction from 2015, when 1,051,031 immigrants arrived to the United States.

If you employ H-1B or L-1 workers and you would like to prepare your company for visa reforms, contact Kuck Immigration Partners. Charles Kuck is an employment visa attorney in Atlanta who will help you prepare for potential changes to the H-1B and L-1 visa programs. Call 404-816-8611 to schedule a consultation.


Ahí va Trump de Nuevo—La Orden Ejecutiva, la Prohibición y las Seis Cosas que usted Necesita Saber

El 6 de febrero de 2017, el Presidente Trump firmó una orden ejecutiva titulada "Protegiendo a la nación contra la entrada de terroristas extranjeros a los Estados Unidos", modificando y moderando un poco su orden ejecutiva anterior sobre un tema similar. Para corregir la falta de justificación y el fracaso del sentido común en la Orden Ejecutiva anterior, esta nueva Orden Ejecutiva es cuatro veces más larga que la que Trump firmó el 27 de enero de 2017, hace más de cinco semanas. La nueva Orden Ejecutiva tiene algunos efectos inmediatos y otros retrasados en las personas que viajan a los Estados Unidos, pero también tiene un impacto a largo plazo en las personas con visas y residencia permanente en los Estados Unidos de hoy, así como severamente, impactando negativamente la admisión de refugiados en los Estados Unidos.

En primer lugar, esta Orden restringe específicamente toda y cualquier emisión de visas para personas de Siria, Yemen, Libia, Sudán y Somalia, e Irán, por ejemplo. Irak ahora está fuera de la lista porque en 39 días, al parecer, ha hecho suficientes esfuerzos para "compartir" datos con los Estados Unidos (lo que es, nadie lo sabe), lo suficiente para calmar a los que están en el círculo de anti-inmigrantes de Trump (o quizás fue el temor de que la OE del 27 de enero de 2017 estaba poniendo en riesgo a nuestras tropas). El memorándum continúa afirmando que se podrían incluir más países en una fecha posterior. Cualquier persona que recibió una visa antes del 28 de enero de 2017, puede, aparentemente, viajar libremente desde estos seis países hacia y desde los Estados Unidos. Sin embargo, lo que queda es que USCIS y el Departamento de Estado no pueden otorgar la residencia legal permanente, ni emitir aprobaciones para cambio de estatus, ni emitir visas a las personas nacidas en estos países durante la vigencia de la Orden Ejecutiva, probablemente durante al menos 90 días, lo que significa que Aduanas y Protección Fronteriza no pueden "admitir" a nadie en los Estados Unidos que viaje con una visa de inmigrante o cualquier tipo de visa de no inmigrante por 90 días. El día de inicio de esta orden ejecutiva es el 16 de marzo de 2017. La loca carrera para visas y consulares es ahora una.

Nuestro consejo: Si usted es ciudadano de uno de estos seis países, asegúrese de cumplir con las excepciones detalladas descritas en la Orden Ejecutiva. Viajar de los Estados Unidos a cualquier otro país PODRIA resultar en su incapacidad para regresar a los Estados Unidos si nació en uno de estos siete países, independientemente de qué otro pasaporte o nacionalidad tenga. Consulte a su abogado de KIP con sus preguntas sobre esto.

En segundo lugar, la Orden Ejecutiva también suspende, una vez más, el reasentamiento de refugiados en los Estados Unidos por 120 días, dando tiempo a la Administración Trump para evaluar la eficacia del proceso de selección de seguridad. Además, los refugiados sirios ya no están permanentemente prohibidos de formar parte del programa de refugiados, una vez que se reanude el programa. Tenga en cuenta que esta disposición de la Orden Ejecutiva puede ser contraria a la legislación vigente. Ciertamente, la reducción de refugiados en el Año Fiscal de 2017 de 100.000 a 50.000 es contraria a la ley existente. Si alguna parte de esta Orden Ejecutiva será derribada, probablemente es esta.

Nuestro consejo: Si ha completado el proceso de procesamiento de refugiados a los Estados Unidos antes del 16 de marzo de 2017. Si usted o sus seres queridos están atrapados en esta retención, puede que tenga que repetir todo el proceso de verificación de antecedentes. Mientras creemos que la suspensión se levantará en 120 días, el Presidente Trump ha hecho un trabajo eficaz de difamar al grupo de inmigrantes más investigado y más vulnerable de América. Habrá muchos casos judiciales archivados en los próximos días. Tenga en cuenta que esta prohibición NO afecta a los casos pendientes de Asilo. En asuntos específicos, consulte a su abogado de KIP.

En tercer lugar, antes de que se pueda reintegrar a los titulares de visas de inmigrantes y no inmigrantes, el Departamento de Seguridad Nacional debe informar si estos países han proporcionado "la información necesaria de cada país para las adjudicaciones" por DHS/DOS. De no ser así, el país tendría 50 días para cumplir, o la prohibición de viajar sería indefinida.

Nuestro consejo: Esta Orden Ejecutiva le dio a Trump la oportunidad de revisar una serie de fallas con su orden original, incluyendo la prohibición a cualquier persona de un tercer país que había viajado a uno de estos países. Creemos que, aunque ya no se menciona explícitamente en la prohibición, los nacionales de terceros países que han viajado a uno de estos seis países podrían ser objetos de serio escrutinio adicional por parte de los consulados y del CBP. El incumplimiento de estos países podría resultar en una prohibición permanente de la emisión de visas. Publicaremos consejos adicionales cuando que la información esté disponible, pero por favor prepárese para una prohibición permanente de viajar desde algunos de estos países a finales de este año.

En cuarto lugar, si usted es un residente permanente legal (titular de una tarjeta verde) o un ciudadano doble de los Estados Unidos y uno de estos países, la Administración Trump y el Departamento de Seguridad Nacional han dicho que usted debe ser admitido en los Estados Unidos. Sin embargo, los residentes legales permanentes deben permanecer cautelosos de permanecer fuera de los Estados Unidos por más de 6 meses en cualquier período de 12 meses, y deben estar conscientes de que viajar al tono de estos seis países resultará en un mayor escrutinio al volver a los Estados Unidos. Incluso entonces, necesitamos que sea paciente y vigilante. Hay informes de que CBP está tratando de convencer a residentes legales permanentes que firmen para un abandono de su residencia. NO FIRME tal renuncia. Solicite una audiencia ante un juez de inmigración, y pídale que le llame a un abogado.

Nuestro consejo: Por ahora, para individuos de estos seis países (no del mundo entero), le recomendamos que se abstenga de viajar fuera de los Estados Unidos si ya está aquí, o tratar de regresar a los Estados Unidos lo más pronto posible si Están fuera del país. Consulte con su abogado de KIP antes de viajar si necesita consejos específicos de cada caso.

En quinto lugar, en los últimos años, algunos consulados han renunciado a entrevistas para la emisión de visas, de varios países en todo el mundo. Este programa, una vez más, ha sido suspendido. Todo aquel que necesite una visa tendrá que asistir a una entrevista en persona.

Nuestra recomendación: Asegúrese de que sus planes de viaje incluyan tiempo suficiente para obtener la visa antes de regresar a los Estados Unidos, y no viaje si no tiene el tiempo necesario. Habrá demoras prolongadas en algunos países, como India y China. Consulte a su abogado de KIP antes de viajar.

En sexto lugar, la Administración Trump va a completar el sistema de control "Entry/Exit" autorizado por el Congreso en 1996, pero nunca financiado. Pero ahora, el período de tiempo se ha alargado, según informes del DHS, por lo menos un año. Para ser claros, la finalización de este sistema costará miles de millones de dólares, el reajuste de CADA aeropuerto internacional en los Estados Unidos para controlar salidas, nuevos carriles de salida y caminos que salen de los EE.UU., la contratación de miles de nuevos oficiales del CBP (más allá de los 5.000 Border Agents), y otras masivas mejoras de infraestructura. NADA de esto ha sido financiado por el Congreso, nunca.

Nuestro consejo: Por favor, no piense que esto sucederá mañana. Un sistema de entrada / salida hará que los EE.UU. sea como cualquier otro país en el mundo que monitorea sus salidas del país. Dicho esto, aquí no se puede hacer nada sin miles de millones de dólares autorizados por el Congreso, así que no espere un sistema funcional durante varios años.

Es comprensible que haya muchas preguntas con respecto a la Orden Ejecutiva, y continuaremos publicando información y análisis a medida que se dispongan más detalles. Si tiene alguna pregunta urgente, no dude en contactar a Charles Kuck en kuck@immigration.net o programar una cita en persona o por teléfono con uno de nuestros Abogados de Inmigración.


There Trump Goes Again--The Executive Order, The Ban, and Six Things You Need to Know

President Trump's newly signed an Executive Order on February 6, 2017, entitled “Protecting the Nation from Foreign Terrorist Entry Into The United States" modifies and somewhat tempers his prior Executive Order on a similar topic.  In order to correct the typos, faulty legal analysis, lack of justification, and failure of common sense in the prior Executive Order, this new Executive Order is four times longer the the one Trump signed on January 27, 2017, more than five weeks ago. The new Executive Order, has some immediate and some delayed effects on people traveling to the United States, but also has a long term impact on individuals with visas and permanent residence in the United States today, as well as severely, negatively impacting refugee admission into the United States. 

First, this Order specifically restricts any and all visa-issuance for individuals from Syria, Yemen, Libya, Sudan and Somalia, and Iran, e.g.  “Nationals of Countries of Particular Concern."  Iraq is now off the list because in 39 days, apparently, it has made sufficient efforts to "share" data with the US (what that is, no one actually knows), enough to calm the folks in Trump's anti-immigrant circle (or perhaps it was the fear that Trump's ill-advised January 27, 2017 EO was putting our troops at risk).  The memo continues to state that additional countries could be included at a later date.  Anyone who was issued a visa prior to January 28, 2017, can, apparently, travel freely to the from these six countries to and from the United States.  Yet, what remains is that USCIS and the Department of State cannot grant lawful permanent residence, or issue approvals for status changes, or issue visas to people born in these countries for the duration of the Executive Order, likely for at least 90 days.  In addition, this means that Customs and Border Protection cannot "admit" anyone into the United States traveling on an immigrant visa or any type of nonimmigrant visa for 90 days.  The start day of this Executive Order is on March 16, 2017.  The mad rush for visas and consular processing is now one.  

Our Advice: If you are citizen of one of these six countries, make sure that you comply with the detailed exceptions outlined in the Executive Order.  Travel from the U.S. to any other country MAY result in your inability to return to the US if you were born in one of these seven countries, regardless of what other passport or nationality you hold. Consult your KIP attorney with your questions about this.  

Second, the Executive Order also halts, again, the resettlement of refugees in the U.S. for 120 days, giving the Trump Administration time to evaluate the efficacy of the security screening process.  Further, Syrian refugees are no longer permanently barred from being part of the refugee program, once the program is restarted.  Please note that this provision of the Executive Order, may be contrary to existing law.  Certainly the reduction of refugees in FY2017 from 100,000 to 50,000 is contrary to existing law.  If any part of this Executive Order is likely to be struck down, it is this.  

Our Advise: If you have completed refugee processing travel to the US before March 16, 2017.  If you or your loved one's are stuck in this hold, you may have to repeat the entire background check process. While we do believe that the hold will be lifted in 120 days, President Trump has done an effective job of vilifying the most-vetted and most-vulnerable group of immigrants to America.  There will be many court cases filed in the coming days.   Please note that this ban does NOT affect pending Asylum cases.   In specific matters, please consult your KIP Attorney.

Third, before travel for immigrant and nonimmigrant visa holders can be reinstated,  the Department of Homeland Security is required to report whether these named countries have provided "information needed from each country for adjudications" by DHS/DOS. If not, the country would have 50 days to comply, or the travel ban would become indefinite. 

Our Advice:  This Executive Order gave Trump a chance to walk back a number of faults with his original order, including a ban on anyone from a third country who had traveled to one of these countries.  We believe that while no longer explicitly mentioned in the ban, third country nationals who have traveled to one of these six countries, may face serious additional scrutiny by both consulates and CBP.  Failure of these countries to comply may result in a permanent ban on visa issuance.  We will post additional advice as information becomes available, but please watch for a permanent ban on travel from some of these countries later this year.  

Fourth, if you are a lawful permanent resident (green card holder) or a dual citizen of the US and one of these countries, the Trump Administration and the Department of Homeland Security have now both said that you are to be admitted to the U.S.  However, Lawful Permanent Residents should remain cautious of remaining outside the United States for more than 6 months in any 12 month period, and should be cognizant that traveling to tone of this six countries will result in increased scrutiny upon reentry to the United States.  Even then, we need you to be patient and vigilant. There are reports of CBP trying to convince Lawful Permanent Residents to sign for an abandonment of their residence.   DO NOT SIGN such a waiver.  Request a hearing before an immigration judge, and ask to call you attorney.  

Our Advice:   For now, for individuals from these six countries (not the whole world), we recommend that you refrain from traveling outside of the United States if you are already here, or try to return to the United States as soon as possible if they are outside of the country.  Consult your KIP attorney prior to traveling if you need case specific advice.  

Fifth, in recent years some consulates have been waiving interviews for issuance of visa, from various countries around the world.  This program has, once again, been suspended. Everyone who needs a visa will be required to attend an in-person interview.

Our Advise:  Make sure your travel plans include enough time to obtain the visa prior to returning to the US, and do not travel if you do not have the necessary time. There will be lengthy delays in some countries, such as India and China.  Consult your KIP attorney prior to traveling.  

Sixth, the Trump Administration is going to complete the "Entry/Exit" control system authorized by Congress in 1996, but never funded.  But, now, the time period is lengthened, at least for reports from DHS, to at least a year.  To be clear, completion of this system will cost billions of dollars, the refitting of EVERY international airport in the United States to control for exits, new exit lanes and roads leaving the US, the hiring of thousands of new CBP officer (beyond the 5,000 Border Agents), and other massive infrastructure enhancements.  NONE of this has been funded by Congress, ever.  

Our Advice:  Please don't think this is happening tomorrow.  An Entry/Exit system will make the US like every other country in the world that monitors departures from the country. That said, nothing can be done here without billions of dollars authorized by Congress, so don't hold your breath for a working system for several years.

Understandably here are many questions being raised by the Executive Order, and we will continue to release information and analysis as more details becomes available. Please feel free to reach out with urgent questions to Charles Kuck at ckuck@immigration.net or schedule an in-person or telephone appointment with one of our Immigration Attorneys.  

What Are the Benefits of Investing in a Regional Center to Fulfill the Requirements of the EB-5 Visa?

The EB-5 Immigrant Investor Program gives foreign entrepreneurs the opportunity to become lawful permanent residents in the United States by making a qualifying investment. In order for an investment to qualify, it must be made in either a new commercial enterprise or a regional center.

As U.S. Citizenship and Immigration Services explains, investing in a regional center offers a number of advantages over investing in a new commercial enterprise. For example, regional centers were set up to manage EB-5 investments, which means the immigrant will probably have fewer management responsibilities. Also, indirect jobs count toward the job creation requirement if the capital goes to a regional center.

There are strict eligibility guidelines that must be met for a foreign entrepreneur to obtain an EB-5 visa. If your petition is successful, you will have two years to fulfill the requirements of the EB-5 visa program, or you and your family could face removal proceedings.

If you are interested in petitioning for an EB-5 visa or removing the conditions of your residency, contact Kuck Immigration Partners. Charles Kuck will assess your situation, answer your questions, and provide comprehensive legal guidance.

Mr. Kuck can help you gather evidence to prove your eligibility for an EB-5 visa or demonstrate that you have fulfilled the program’s requirements. Call 404-816-8611 to schedule a consultation with an employment visa lawyer in Atlanta.



Let’s take a look at three benefits of investing in a regional center:

1. Fewer Management Obligations

If you invest in a new commercial enterprise, you may have your hands full with the responsibilities that come with managing a business. However, as previously mentioned, regional centers were set up to help foreign entrepreneurs make qualifying investments in the United States. It is likely that you will have fewer obligations if you invest in a regional center, which means you will have more time to find a new home and become acclimated with your community.

2. Indirect Jobs Count toward the Job Creation Requirement

You will have to fulfill the job creation requirements of the EB-5 visa in order to remove the conditions of your residency in the United States. Typically, an investment in a new commercial enterprise must create 10 new jobs for qualifying employees. However, if you invest in a regional center, indirect jobs count toward the job creation requirement. Indirect jobs are those that are created collaterally as a result of investing in a commercial enterprise that is affiliated with a regional center.

3. The Immigrant Does Not Need a Visa Sponsor

Most U.S. visa programs require that the immigrant has a sponsor who petitions on the immigrant’s behalf. In the EB-5 program, though, you can petition on your own behalf without a sponsor.

If you would like to file a petition for an EB-5 visa, turn to Kuck Immigration Partners. As your immigration attorney in Atlanta, Charles Kuck will help you apply for an EB-5 visa and will provide legal guidance to help you remove the conditions of your residency. Call 404-816-8611 to schedule a consultation.

How Do I Hire a Temporary Foreign Worker (H-1B)?

The H-1B visa program enables highly skilled immigrants to live and work temporarily in the United States. As outlined by U.S. Citizenship and Immigration Services, there are strict requirements that a foreign national must meet to obtain an H-1B visa. These include:


The immigrant must have a bachelor’s degree or equivalent – three years of experience in an occupation typically equals one year of education;
The job must be a “specialty occupation” – these typically require a bachelor’s degree; and
An employer-employee relationship must exist between the H-1B worker and the U.S. employer.

In order to prevent U.S. employers from hiring foreign nationals just for cheap labor, the employer must pay the H-1B visa holder the prevailing wage for the specific occupation. Several factors, including the location of the job, influence the prevailing wage.

If you would like to hire a foreign national through the H-1B visa program, it is highly advisable that you contact an employment-based visa attorney. You will need extensive evidence to prove that the foreign national qualifies for an H-1B visa and that you have fulfilled your requirements as an employer of an H-1B visa holder.

Charles Kuck is an immigration lawyer in Atlanta who will help you navigate U.S. immigration laws, avoid mistakes, and possibly speed up the application process. Call 404-816-8611 today to schedule a consultation at Kuck Immigration Partners.


Is It Possible to Obtain an H-1B Visa If the Foreign National Does Not Have a Bachelor’s Degree?

Yes. If the foreign national does not have a bachelor’s degree, he or she may still be eligible for an H-1B visa if:

The immigrant has specialized education, training, or work experience that is equivalent to a U.S. bachelor’s degree or higher degree in the specific occupation; or
The immigrant has an unrestricted state license, registration, or certification that allows him or her to work in the specialty occupation immediately within the state of intended employment.

If you would like to learn more about the H-1B visa program, turn to Kuck Immigration Partners. Charles Kuck is the past President of the Alliance of Business Immigration Lawyers (ABIL). Call 404-816-8611 to arrange a consultation with an immigration lawyer in Atlanta.